fade smile
REFRESH OWNER TUTOBIES TwiTTER +Follow DBOARD Insta

DISCLAIMER


young girl | 16

footprint



Credits

© Template by Zahra. Basecode by Atiqah and Adila. Best View in Google Chrome

Kisah Penjara Pudu
Saturday, 24 November 2012 • Saturday, November 24, 2012 • 0 comments





\Assalamualaikum/ fatin boring la nak buat apa ni eh?Eh lupa pulak tujuan fatin menaip entry ni.Kalau sakit jantung ke ape ke mohon jangan baca ye *wohooo Ayat KL tuh.. abaikan-_-*Ni cerita seram ok.fatin nak copy paste pon dah takut tambah korang yang nak bacakan.Ok, jom kita terjah......jap-jap.Tarik nafas dulu!! dah sedia? ok jom!!


Walaupun kisah seram tentang sebab penjara pudu ini ditutup dan dirobohkan agak panjang tapi agak berbaloi untuk dibaca ramai-ramai agar menjadi pedoman setiap orang.

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ __ _ _ _ __ _ _ _ __

Berlaku di Penjara Pudu Kuala Lumpur di suatu ketika dulu. Hanya boleh disebarkan pada orang-orang
tertentu sahaja…

Sebelum Penjara Pudu ditutup dulu pernah diceritakan bahawa terdapat satu bilik dipanggil “Bilik Terakhir”. Di bilik inilah seringnya berlaku kejadian pelik sejak Penjara Pudu ditutup.

Dinamakan “BILIK TERAKHIR ” adalah kerana dulu ia merupakan bilik kediaman terakhir bagi si pesalah jenayah berat sebelum menjalani hukuman gantung sampai mati pada keesokan harinya dibilik gantung..

Di BILIK TERAKHIR inilah pesalah dikatakan akan meratap,menangis, menjerit, bercakap seorang diri dan
berbagai lagi perlakuan kerana menyesali kesalahan mereka yang lalu. Mereka menjadi begitu kerana
dikatakan tidak kuat semangat menghadapi maut keesokan harinya yang telah diketahui mereka.

Menurut kata warden-warden yang masih ada di Penjara Pudu sewaktu proses pengosongan Penjara Pudu dijalankan, mereka sering terdengar suara-suara sayu meminta tolong, suara orang menangis dan bermacam-macam lagi dari Bilik Terakhir tesebut.

Tak kurang juga ada diantara warden yang terlihat seekor kambing hitam sering masuk menembusi pintu bilik itu tanpa dibuka dan kemudian tidak pula kelihatan kambing keluar semula.

Ramai bomoh dan pawang yang dipanggil bagi memulihkan bilik tersebut mengatakan bahawa suara-suara yang sering kedengaran diwaktu malam dari Bilik Terakhir itu adalah akibat roh-roh pesalah yang mati ditali gantung tersebut tidak tenteram kerana mati mereka ditali gantung.

Nak dijadikan cerita pada suatu malam Jumaat ketika hujan renyai-renyai seorang warden telah ditugaskan mengawal kawasan yang berhampiran dengan “Bilik Terakhir” itu. Ketika sedang berkawal kira-kira lebih kurang pukul 01:00 pagi beliau terdengar seperti tapak kaki sedang berlari-lari berhampiran bilik tersebut.

Beliau cuba beranikan diri untuk untuk melihat apakah bendanya itu. Sedang warden itu mengamat-amati maka terlihatlah dalam kesamaran seekor kambing hitam sedang menuju ke arah Bilik Terakhir itu lalu lesap begitu saja.

Dia berasa hairan bagaimana seekor kambing boleh ada dikawasan itu? Oleh kerana ingin tahu warden itu beranikan juga diri menghampiri Bilik Terakhir itu.

Alangkah terperanjatnya warden itu selepas mendapati pintu bilik itu telah bertukar menjadi pintu gua. Mulalah dia berasa gementar, seram serta menggigil ketakutan namun diberanikan juga diri memasuki pintu gua yang samar-samar itu sambil meninjau- ninjau didalamnya jika terlihat akan kambing tadi.

Apabila sampai ke dalam gua tersebut sekali lagi warden itu bila didapati banyak harta karun dalamnya. Ia cuba mengambil harta itu tetapi tiba-tiba hilang dari pandangan lalu menjelmalah satu lembaga yang mengerikan seraya berkata,

“Heyyyyyy manusiaaa. Jangan awak sentuh harta itu. Hartaaaa itu bukan kauuu yang punyaaaa. Mannnnnnnnnnnnn belon yang punyaaaaaa”

“Ha Ha Ha Ha Ha! Yaaaaaaa, mannnnnnnnnnn belon yang punyaaaaaa … ”

_ _ _ _ _ _ _ __ _ _ __ _ __

Tahniah sebab membaca dengan tekunnya. Alololo jangan marah, kan fatin cakap fatin tengah boring..sorry.Jangan ada dendam di antara kita ok? hehe merepek dah... jumpa lagi \Assalamualaikum/ :*


0 Comments:

Post a Comment


|