fade smile
REFRESH OWNER TUTOBIES TwiTTER +Follow DBOARD Insta

DISCLAIMER


young girl | 16

footprint



Credits

© Template by Zahra. Basecode by Atiqah and Adila. Best View in Google Chrome

Isi hati seorang hamba.
Wednesday 23 October 2013 • Wednesday, October 23, 2013 • 0 comments



Nature- Image 1920x1200
 
Assalamualaikum,how your day today?Fatin nak kongsi puisi yang boleh menimbulkan rasa keinsafan.Baru-baru ni Tokwan Fatin Telah kembali ke Rahmatulah pada 21/10/2013*Al-Fatihah*.Sehari sebelum tu ayah Fatin masuk Hospital Metro sebab kemalangan di tempat kerja.Dugaan ni sangat besar bagi Fatin.Sedih nak cerita banyak, sekarang ni cuba hayati puisi dekat bawah tuh ok?I'm not own anything about this poem  :)
 
 
 
 
Di keheningan malam itu,
Aku keseorangan,
Menongkat dagu di atas meja,
Termangu-mangu memikirkan,
Masalah yang selalu bertandang,
Mengapa ia selalu datang,
Ketika aku sedang bergumbira di rumah,
Adakah ini menunjukkan aku seorang munafik,
Nau’zubillahiminzalik,
Kumohon dijauhkan,
Hanya kepadaNya ku memohon,
Supaya diberi kekuatan,
Untuk mengharungi ujian sekecil ini,
Sungguhlah aku ini,
Sangat lemah dalam bermujahadah,
Di mana kekuatan Iman,
 Islam & Ihsan dalam diri?
Adakah aku mempunyai penyakit wahan?
Penyakit yang cinta akan dunia,
Akhirat dipinggirkan,
Hiburan diagungkan,
Majlis agama dielakkan,
Semoga yang buruk dijadikan sempadan,
Hanya menuju keredhaan Tuhan,
Wallahualam.
 



0 Comments:

Post a Comment


|